X

هم سطحی کابین آسانسور با کف طبقات ( لول گیری)

هم سطحی کابین آسانسور با کف طبقات ( لول گیری )

چندین عامل باعث بروز مشکل غیر هم سطحی کابین آسانسور در سر طبقات است 1- تنظیم نبودن ترمز موتور آسانسور 2- خردگی لنت ترمز موتور آسانسور 3- سنسور آهن ربا ( سوختگی سنسور و یا فاصله زیاد بین سنسور و آهن ربا ) 4- جا گذاری نامناسب آهن ربا در سر طبقات 5- فاصله دوراندازی نامناسب سنسور دور انداز از لول 6- بالانس نبودن کابین آسانسور با نصف ظرفیت نفرات و وزنه تعادل 7 -تنظیم نبودن سیل کابین با سیل یا کف درب های بیرون ( لول در سمت راست درب درست است ولی در سمت چپ پایین تر یا بالاتر است) 8- سورخوردگی سیم بکسل ها بر روی فلکه اصلی موتور گیربکس

 

نظر (0) تعداد بازدید: 2812

امینیت مسافران آسانسور

امنیت مسافران در آسانسور

بیشترین عامل مرگ و خسارات جانی در آسانسور در زمان سوار شدن و ورود به کابین آسانسور رخ می دهد مسافران در هنگام باز کردن درب آسانسور با دست حتما از وجود کابین در روبروی خود اطمینان حاصل کنند زیرا در مواردی قفل درب آسانسور دچار مشکل شده است و مسافر با کوچکترین فشار به درب آسانسور بدون اینکه کابین در سر طبقه باشد درب را باز و به داخل چاه سقوط می کنند علت این حادثه عدم سرویس دهی و نگهداری دوره ای آسانسور توسط افراد متخصص است . قطعات آسانسور دارای مدارات ایمنی هستند و به صورتی طراحی شده اند که به هیچ عنوان حادثه مسافر را تهدید نکند ولی متاسفانه برخی سرویس کاران به علت ناآگاهی و یا عدم توجه به استاندارد ها مدارات قطعات را قطع می کنند .

نظر (0) تعداد بازدید: 2063

سنسور مغناطیسی ( آهن ربایی)

سنسور مغناطیسی (آهن ربایی)
برای اطلاع موقعیت کابین در چاه آسانسور نیاز به 2 عدد سنسور مغناطیسی داریم .
سنسور مغناطیسی آسانسور بصورت عمومی 2 نوع است.
 
 
-1 سنسور مغناطیسی با آهن ربای گرد:این سنسور پس از عبور از مقابل هریک ازقطب های یک آهن ربا تعقیروضعییت داده و حالت  خود را تا دیدن قطب دیگرآهن ربای بعدی حفظ میکنند.(این نوع برای تنطیم لول طبقات دقیق تر عمل میکند)در آهن ربا های گرد طرف مشکی قطب S و طرف نشان دار(قرمز) قطب N
 
2 سنسور مغناطیسی با آهن ربای تخت :در این سنسورپس از عبور از مقابل آهن ربا یک بار کنتاکت باز می شود و پس از عبور از آن بسته خواهد شد.
 -آهن-ربا1.png
 

آهن ربای دورانداز :سرعت دور تند آسانسوربعد از اینکه  سنسور دورانداز کابین مقابل این آهن ربا قرارمیگیرد به سرعت کند تبدیل می شود.

نکته : مکان آهن ربا های دور انداز در طبقات انتهایی قبل از شالتر های CAاست

نکته : فاصله آهن ربای مشکی تا قرمز از 5 سانت کمتر نباشد.

 

 

-آهن-ربا2.png

آهن ربای توقف:سنسور توقف کابین پس از این کهروی به روی این آهن ربا قرارمی گیرد کابین متوقف خواهد شد.

 استفاده دو عدد آهن ربا با رنگ قرمز(قطب N) جهت تنظیم دقیقتر لول در زمان حرکت کابین از بالا و از پایین است .

-آهن-ربا3.png

 

-آهن-ربا4.png

در سنسور های مگنتی از یک سیم مشترک برای دو سنسور دورانداز(CF3) و توقف (1CF)استفاده می شود.

 

-آهن-ربا5.png

نکته :برای تشخیص لول  طبقات انتهایی فقط دو آهن ربا یکی Nو یکیS نصب می شود.

در طبقات میانی در ازای هر طبقه یک سری آهن ربای توقف( 2 عدد Nو دو عددS)

و دو سری آهن ربای دور انداز نصب می شود.

-آهن-ربا6.png

 

نظر (0) تعداد بازدید: 13670

میکروسوییچ شالتر

تعریف شالتر: یک میکروسوییچ است که قطع یا وصل جریان برق (فرمان) را به صورت مکانیکی ( دستی)انجام می دهد.

 

در آسانسور به صورت معمول 6 عدد شالتر نصب می شود

 

 - شالتر حد بالا و پایین

 

- شالتر شناسایی(دو راندازاجباری) بالا و پایین

 

- شالتر قطع کن سرعت تند بالا و پایین  

 

شالتر ها در دو نوع NFو عقربه ای(پروانه ای)  استفاده می شود.

شالتر NF: توسط یک تیغه ( نبشی ) 120سانتی تا 200 سانتی کهبر روی کابین نصب شده است تحریک می شود.این نوع شالتربهصورت فنری می باشدیعنی تا زمانی که تحت فشار اعمال شدهتیغه باشند جریان برق(فرمان)را قطع می کنندو پس از عبور تیغهبه محل اصلی خود بازگشته و جریان برق ( فرمان ) وصل میشود.

 

1.png

 

شالترعقربه ای( پروانه ای) : توسط یک اهرم میله ای که بر رویکابین ثابت است تحریک می شود.کابین در هنگام عبور از این نوع شالتر عقربه آن را به حالت دوم انتقال می دهد و تا زمان برگشت کابین و تحریک دوباره عقربه در همان حالت خواهد ماند

-عقربه-ای.png

نظر (0) تعداد بازدید: 9499

سرویس و نگهداری آسانسور

سرویس و نگهداری منظم آسانسور طی دوره های یک ماهه با هماهنگی در روز قبل 

و در تاریخ مشخص در سال

نظر (0) تعداد بازدید: 3691

نرمی حرکت آسانسور

در گذشته ، موتورهای D.C بهترین کیفیت حرکت را فراهم می کرد زیرا سرعت موتور را می توان به سادگی با استفاده از یک ژنراتور D.C با یک خروجی تحت کنترل در آورد.

در دهه 1980 میلادی ، درایو ها به عنوان وسیله کنترل انرژی برای موتورهای D.C بزرگ جایگزین ژنراتورها شدند . در مقایسه با ژنراتور های D.C درایوها بازده بیشتری دارند و امکان کنترل بیشتری را فراهم می نمایند.

امروزه با استفاده از درایو های پیشرفته کنترل فرکانس و ولتاژ متغیر ( VVVF ) در تابلو فرمان های نصب شده بر روی موتور های A.C می توان به کیفیت حرکت قابل رقابت با موتورهای بدون گیربکس D.C رسید.

پیشرفت ها بدست امده در کنترل موتورهای AC این امکان را برای کیفیت خوب حرکت با استفاده از موتور های فوق فراهم کرد . در حال حاضر تولید کنندگان آسانسور،موتورگیربکس های AC را تا بیش از سرعت 2/5 متر بر ثانیه مورد استفاده قرار می دهند.

نظر (0) تعداد بازدید: 5248

مزایای سرویس و نگهداری ماهانه ( دوره ای )

سرویس آسانسور در فواصل زمانی مشخص

استحلاک کمتر قطعات آسانسور

بازسازی و تعویض قطعات در فاصله زمانی بیشتر

استفاده از بیمه استفاده کنندگان آسانسور در هنگام بروز حادثه

عدم توقف اضطراری آسانسور به علت خرابی

رفع خرابی های آسانسور به صورت رایگان

امنیت و راحتی استفاده کنندگان از آسانسور

لطفا برای اطلاع از مبالغ سرویس و نگهداری ماهانه ، در قسمت

منو های سایت بر روی منو تعرفه ها کلیک کنید و در غیر اینصورت

با گروه پشتیبانی آسانسور راجی تماس حاصل فرمایید.

 

نظر (0) تعداد بازدید: 7193

ضربه گیر های آسانسور

اگر به هر دلیلی کابین آسانسور با سرعت حداکثر 115 درصد بیش از سرعت نامی به سمت ته چاه سقوط کند و سایر سیستم های ایمنی نیز عمل نکنند ، به ضربه گیرها برخورد کرده ، تا اندازه ای از شدت ضربه کاسته شده ، در صورت وجود تعمیرکار در انتهای چاه او صدمه نخواهد دید.براساس بررسی به عمل آمده این ضربه گیرها نمی توانند پاسخگوی ضربات سنگین یا سقوط آزاد کابین باشند.

ضربه گیرها در کف چاهک و در انتهای حرکت کابین و وزنه تعادل در مرکز ثقل آنها نصب می شوند.ارتفاع سکوی محل نصب ضربه گیرها باید حداقل 50 سانتیمتر باشد تا جان پناه مورد نیاز در انتهای چاهک تامین شود.

ضربه گیر های اسانسور به طور عمده دو نوع می باشد:

نوع جذب کننده انرژی : برای سرعت های تا یک متر بر ثانیه که با استفاده از فنر یا لاستیک فشرده انرژی را جذب می کنند

نوع مستهلک کننده انرژی : برای سرعت های بالاتر از یک مترکه با استفاده از سیستم های ضربه گیر هیدرولیکی انرژی را از بین می برد.

نظر (0) تعداد بازدید: 7660

تاریخچه آسانسوردر جهان

جرج آتوود   دانشمند و ریاضی دان ، مخترع اولین ماشین دو وزنه ای که با یک طناب روی یک فلکه در بالا به یکدیگر متصل شده بود را بصورتی که وزنه اول رو به پایین و وزنه دوم رو به بالا حرکت می کرد .

ویلیام تامسون در عصر صنعتی توانست با استفاده از نیروی سیال در جابه جایی کابین یک آسانسور هیدرولیک بسازد.

الیشا جی اتیس   در سال 1853 میلادی اولین ترمز اضطراری آسانسور های کششی را در کاخ کریستال در شهر نیویورک مورد آزمایش قرار داد و در سال 1858 این طرح بصورت صنعتی در آسانسور اجرایی شد.

ورنر زیمنس اولین موتور الکتریکی را به جای موتور های بخار در سال 1880 میلادی بر روی آسانسور های کششی ابداع و راه اندازی کرد.

جان آگوستوس روبلینگر مخترع سیم بکسل فولادی بود و آن را به جای طناب های کنفی در آسانسور ها استفاده کرد.

ویلیام باکستر در سال 1887 میلادی نخستین آسانسور الکتریکی به صورت امروزی را در شهر بالتیمور آمریکا نصب کرد.

نیروی محرکه الکتریکی بدون گیربکس در سال 1930 میلادی عمده ترین تعقیر در آسانسور های کششی بود که امروزه آنها را دراسانسور های سرعت بالا بکار می گیریم .

نظر (0) تعداد بازدید: 5059

نکاتی درانتخاب شرکت سرویسکار آسانسور

مدارک ثبت شرکت در اداره ثبت اسناد و املاک کشور

 بازدید از محل شرکت و اطمینان ازآدرس و تلفن ثابت

پروانه طراحی و مونتاژ از وزارت صنعت معدن ، تجارت

عضو رسمی سندیکای آسانسور و پله برقی ایران

 قرارداد در سربرگ شرکت و مهر معتبر

 ارائه فاکتور و گزارش کار در سرویس های دوره ای ( ماهانه ) و خرابی ها

 نرم افراز حسابداری ویژه سرویس و نگهداری آسانسور

 ارائه صورتحساب فصلی به مشتریان

- به هیچ عنوان سرویس آسانسور را به یک شخص حقیقی ( هر چند ماهر ) نسپارید

- عدم پرداخت هر گونه هزینه بدون ارائه سربرگ شرکت

- نزدیکی محل شرکت به پروژه

- عدم پیش پرداخت برای سرویس های دوره ای ( ماهانه )

رعایت این نکات تضمینی بر سلامتی و امنیت مالی و جانی شماست

- مدارک ثبت شرکت در اداره ثبت اسناد و املاک کشور

- بازدید از محل شرکت و اطمینان ازآدرس و تلفن ثابت

- پروانه طراحی و مونتاژ از وزارت صنعت معدن ، تجارت

- عضو رسمی سندیکای آسانسور و پله برقی ایران

- قرارداد در سربرگ شرکت و مهر معتبر

- ارائه فاکتور و گزارش کار در سرویس های دوره ای ( ماهانه ) و خرابی ها

- نرم افراز حسابداری ویژه سرویس و نگهداری آسانسور

- ارائه صورتحساب فصلی به مشتریان

- به هیچ عنوان سرویس آسانسور را به یک شخص حقیقی ( هر چند ماهر ) نسپارید

- عدم پرداخت هر گونه هزینه بدون ارائه سربرگ شرکت

- نزدیکی محل شرکت به پروژه

- عدم پیش پرداخت برای سرویس های دوره ای ( ماهانه )

رعایت این نکات تضمینی بر سلامتی و امنیت مالی و جانی شماست

نظر (0) تعداد بازدید: 7738

اطلاعیه مهم سندیکای آسانسور و پله برقی

قابل توجه افراد حقیقی و حقوقی و مالکان و استفاده کنندگان و مدیران و هیئت مدیره ساختمانهای اداری، تجاری، مسکونی، صنعتی، بیمارستانی و غیره. به اطلاع میرساند که به علت بوجود آمدن حوادث ناگوار در بهره برداری آسانسورهایی که فاقد ایمنی کامل میباشند انجام موارد ذیل اجباری و لازم الاجرا میباشد:

شرکتهای فروشنده آسانسور تا زمانی مسئولیت آسانسور فروخته شده را عهده دار خواهند بود که مالکان یا استفاده کنندگان با شرکت فروشنده قرارداد سرویس و نگهداری معتبر داشته باشند و داشتن قرارداد سرویس و نگهداری با شرکتهای عضو سندیکا ضروری خواهد بود.

تمامی آسانسورهایی که از زمان بهره برداری آن سه سال می گذرد، ضروری است که توسط شرکتهای فروشنده عضو سندیکا طی قرارداد جداگانه جهت جنرال سرویس اقدام و گواهی ایمنی آسانسور را اخذ نمایند و هر سه سال یکبار تمدید آن ضروری خواهد بود.

فروشنده و یا سایر شرکتهای عضو سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران و خدمات وابسته را داشته باشند.

بدیهی است اجرای این فراخوان از مورخ اول تیر ماه سال ۱۳۹۱ به مدت سه ماه اعلام میگردد. چنانچه از سوی مالکان و مدیران و استفاده کنندگان اقدام جدی صورت نپذیرد و باعث بوجود آمدن حوادث ناگوار جسمانی و مالی و جانی گردد، مسئولیت قانونی حوادث به عهده آنها خواهد بود.

این اطلاعیه به منزله اخطار قانونی قلمداد شده که در مراجع قضایی قابل استناد خواهد بود.

سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران و خدمات وابسته

نظر (0) تعداد بازدید: 13583

خدمات ما

خدماتي كه توسط شركت پشتیبانی آسانسور راجی ارائه مي شود...

سرویس و نگهداری آسانسور | تعمیرات آسانسور | شرکت آسانسور | بازسازی کابین و تجهیزات آسانسور |نگهداری آسانسور| قرارداد سرویس |شرکت معتبر  

 

نمونه کار ها

انواع کابین و شستی احضار

نرخ نامه

نرخ نامه سال 97 شرکت آسانسور راجی

درباره ما

اطلاعات عمومي در مورد شركت

  • About, first image
  • About,second image
  • About, third image
  • About,4 image

گروه پشتیبانی شرکت راجی  با تکیه بر تجربه 10 ساله خود در صنعت آسانسور و بهره گیری از کارشناسان و متخصصین مجرب و باتجربه این صنعت همگام با آخرین تکنولوژی های روز و آموزش های مستمر توانسته به ارائه خدمات نوین پشتیبانی و نگهداری آسانسورهای در سریعترین زمان و بهترین کیفیت ممکن یپردازد

این مجموعه دارای تاییدیه رسمی از سندیکای آسانسور و پله برقی ایران و پروانه طراحی و مونتاژ از وزارت صنعت، معدن و تجارت میباشد و تاکنون بیش از 1300 دستگاه انواع آسانسور مسافربر، صنعتی و باری را نصب و راه اندازی کرده و به صورت مستمر سرویس و نگهداری می نماید.

هم اکنون گروه پشتیبانی شرکت راجی به صورت دائمی و در تمامی ایام سال آماده پاسخگویی به نیازها و مشکلات مشتریان بوده و مسائل مطرح شده از سوی مشتریان را پیگیری و در سریعترین زمان ممکن برطرف می نماید.

یک آسانسور خوب یک پشتیبانی حرفه ای

گروه پشتیبانی آسانسور راجی

فروش قطعات ، تعمیرات ، بازسازی کابین و تجهیزات اصلی و فرعی

سرویس و نگهداری دوره ای (ماهانه) انواع آسانسور

با متخصصین گروه پشتیبانی آسانسور راجی 

تماس با ما

از طريق فرم زير مي توانيد با ما در تماس باشيد...

تماس با ما

شما مي توانيد از اطلاعات زير جهت تماس با ما و يا مراجعه حضوري جهت مشاوره رايگان استفاده نماييد.

آدرس: تهران | اشرفی اصفهانی | میدان پونک | مجتمع اداری تجاری بوستان | پلاک 781
تلفن تماس: 02144601522-02144611474
مدیر فروش: 09124942845
مدیر پشتیبانی: 09125129710
پست الكترونيك:rajico.ir@gmail.com